Motor EA113 2.0 TFSI

visibility4671 Views list In: Motoren

De twee liter EA113 TFSI-motor verscheen in 2004. Hij werd ontworpen op basis van de atmosferische motor VW 2.0 FSI met directe brandstofinjectie. Het belangrijkste verschil tussen twee motoren is de letter T, wat betekent - turbocharged.

Dat is natuurlijk niet het enige verschil. De motor werd versterkt om een hoger vermogen te behouden. 2.0 TFSI-motor heeft een gietijzeren cilinderblok in plaats van een aluminium blok. In het nieuwe motorblok bevinden zich twee balansassen, nog een stevigere krukas, nieuwe zuigers en drijfstangen voor een lagere compressieverhouding. Bovenop het blok is een cilinderkop met 16 kleppen en dubbele nokken gemonteerd. De cilinderkop kreeg nieuwe nokkenassen, kleppen, versterkte klepveren. De 2.0 TFSI is uitgerust met een Variable Valve Timing-systeem voor alleen de inlaatnokkenas, directe brandstofinjectie en hydraulische klepstoters.

De motor maakt gebruik van de kleine turbocompressor BorgWarner K03 (max. Druk is 0,6 bar), die al vanaf 1800 tpm een hoog koppel levert. Krachtigere motorversies zijn uitgerust met een krachtige turbocompressor - KKK K04.

Bezoek onze webshop pagina voor de 2.0 TFSI EA113 motor

zondag maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag January February March April May June July August September October November December